Usługi i serwis akumulatora w ERBAT.

Co możemy Ci zaoferować?

  1. Diagnostyka akumulatora.
  2. Wymiana akumulatora.
  3. Naprawa i nadlewanie słupków akumulatora.
  4. Mobilny serwis – odpalanie i wymiana w terenie.
  5. Wyznaczanie charakterystyki prądowo-napięciowej.
  6. Wyznaczanie charakterystyki rozładowania i pojemności.
  7. Wymiana i zaprasowywanie klem.
  8. Spawanie i uszczelnianie obudowy akumulatora.
  9. Sprawdzenie stanu i gęstości elektrolitu z korektą.
  10. Ładowanie akumulatorów, również głęboko rozładowanych.
  11. Regeneracja akumulatora.
  12. Badanie upływności prądu w pojeździe.
  13. Wytwarzanie przewodów rozruchowych na zamówienie.
  14. Obsługa baterii trakcyjnych i przemysłowych.

1. Diagnostyka akumulatora.

Diagnostyka akumulatora


Absolutna podstawa, od której zaczyna się każdy serwis akumulatora – rzetelna diagnoza, będąca wstępem do rozwiązania jakichkolwiek problemów z rozruchem. Może się okazać, że to nie zakup nowego akumulatora jest wyjściem z sytuacji. Często spotykamy się z zaskoczeniem klientów, gdy odradzamy im wymianę akumulatora na nowy. Metod diagnostyki jest wiele – decyzję, co do dalszych kroków postępowania podejmujemy po rozmowie z właścicielem i przeprowadzeniu “wywiadu”, naprowadzającego nas na możliwe przyczyny.

2. Wymiana akumulatora.

Wymiana akumulatora


Akumulatory zakupione w naszym sklepie możemy zamontować w pojeździe już od 10 zł. Cena zależy w szczególności od stopnia skomplikowania i długości trwania samego montażu, jak również od potrzeby adaptacji nowego akumulatora w komputerze pojazdu. Wymianę w większości przypadków przeprowadzamy z zachowaniem ciągłości zasilania systemów samochodu (czyli mówiąc potocznie – “na podtrzymaniu”). Jeżeli masz wątpliwości co do kosztów wymiany w twoim samochodzie, prosimy o kontakt.

3. Naprawa i nadlewanie słupków akumulatora.

Naprawa słupków akumulatora


Często zdarza się, że nieprawidłowo założona klema nadtopi i uszkodzi słupek. Nasz serwis akumulatora oferuje naprawę uszkodzonych słupków baterii. Przede wszystkim – nie robimy tego w “chałupniczy” sposób, czyli poprzez zwarcie. Nadlewamy zupełnie nowy słupek, korzystając z palnika i formy. Dzięki temu możemy naprawiać słupki w akumulatorach w każdym stanie, nawet tych wieloletnich, które podczas zwarcia mogłyby zostać uszkodzone.

4. Mobilny serwis akumulatora – odpalanie i wymiana w terenie.

Mobilny serwis akumulatora.


Jeśli Twój samochód nie chce ruszyć – zadzwoń do nas. Oferujemy zarówno odpalanie awaryjne z użyciem profesjonalnych urządzeń rozruchowych, jak też wymianę akumulatora w terenie. Koszt odpalenia to 20 zł, natomiast wymiana poza serwisem to 89 zł brutto.

5. Wyznaczanie charakterystyki prądowo-napięciowej.

Wyznaczanie charakterystyki prądowo-napięciowej akumulatora.


Przy zastosowaniu najnowocześniejszego sprzętu, możemy sprawdzić, jak zachowuje się akumulator pod obciążeniem. Dzięki temu zyskujemy najwięcej informacji o nim samym. W tym celu korzystamy z najlepszych urządzeń na rynku, będących na wyposażeniu wielu laboratoriów producentów akumulatorów.

6. Wyznaczanie charakterystyki rozładowania i pojemności akumulatora.

Charakterystyka rozładowania i pojemność akumulatora.


Kolejnym istotnym czynnikiem jest rzeczywista pojemność akumulatora. Z doświadczenia wiemy, że to w większym stopniu ona, a nie szacowany prąd rozruchu daje najlepszą informację o stanie baterii. Posiadamy wiele oryginalnych urządzeń, oraz autorskie rozwiązania do badania pojemności każdego rodzaju akumulatorów o napięciu 6, 12, 24, 48. aż do 80V.

7. Wymiana i zaprasowywanie nowych klem w pojeździe.

Wymiana i zaprasowywanie klem.


Dość błaha, ale często lekceważona przyczyna problemów z odpalaniem pojazdów to uszkodzona klema, lub inna wada połączenia z akumulatorem. Posiadamy szeroki asortyment klem, jak również zaciskarek pozwalających na ich wymianę na miejscu u klienta.

8. Spawanie i uszczelnianie obudowy akumulatora.

Spawanie obudowy akumulatora.


Raz na jakiś czas zdarza się, że przychodzą do nas akumulatory, które są zwyczajnie nieszczelne, posiadają wycieki elektrolitu. W takich przypadkach zajmujemy się też odzyskiwaniem szczelności baterii, poprzez spawanie obudowy plastikowej oraz wieczka.

9. Diagnostyka gęstości i stanu elektrolitu wraz z korektą.

Badanie stanu i gęstości elektrolitu.


Tam, gdzie mamy taką możliwość (czyli np. występują korki albo klient wyraził zgodę na rozwiercenie obudowy), badanie elektrolitu dostarcza dużą ilość informacji na temat baterii. Jego stan wskazuje nam w jaki sposób była eksploatowana, czy mogą występować usterki w pojeździe (np. upływność prądu, uszkodzenia rozrusznika). Dlatego też czasem opłaca się posiadać akumulator bezobsługowy, ale z dostępem do korków. Bardzo ułatwia nam to obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną takiej baterii. Jeśli istnieje taka opcja, możemy też dokonać korekty gęstości elektrolitu w akumulatorze.

10. Ładowanie akumulatorów, również głęboko rozładowanych.

Ładowanie akumulatorów.


Jedną z najczęstszych “wad”, z jaką trafiają do nas akumulatory jest po prostu rozładowanie. Oferujemy ładowanie wszelkiego typu akumulatorów, dla osób nie posiadających prostownika, czy ładowarki.

11. Regeneracja akumulatora.

Regeneracja akumulatora.


Regeneracja to szerokie pojęcie, przez które rozumiemy wszystkie zabiegi, podejmowane w celu przywrócenie sprawności akumulatora. Jest to tym łatwiejsze, im młodsza bateria trafia do naszego serwisu. Mowa o ratowaniu baterii po zupełnym rozładowaniu (niemal do 0V), przepolaryzowaniu (zamianie bieguna dodatniego z ujemnym), wygotowaniu elektrolitu (np. przez zepsuty alternator czy prostownik) oraz zasiarczeniu (poprzez długotrwałe przechowywanie w stanie rozładowanym). Nierzadko udaje nam się uratować baterię, która była już uważana za straconą.

12. Badanie upływności prądu w pojeździe.

Badanie upływności prądu.


Z naszych doświadczeń jest to najczęstsza przyczyna zgłoszeń reklamacyjnych akumulatorów, krótko określanych przez klientów zwrotem: “nie trzyma prądu”. Aby zweryfikować, czy samochód nie rozładowuje nadmiernie baterii, określamy upływność prądu podczas postoju pojazdu z dokładnością do 1 mA (0,001 A). Robimy to bez rozłączania klem, dzięki czemu uzyskujemy najbardziej precyzyjny i rzeczywisty wynik. W ten sposób sprawdzamy, czy auto stojąc nie rozładowuje akumulatora, wpływając na jego żywotność lub (przy większym poborze) nawet uniemożliwia uruchomienie pojazdu po krótkim okresie postoju.

13. Przewody rozruchowe na zamówienie.

Przewody rozruchowe na zamówienie.


W ciągłej sprzedaży mamy wysokiej jakości, gotowe przewody rozruchowe. Jednak wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu na bezkompromisową jakość, sami również je wykonujemy na specjalne zamówienie. Wykorzystujemy wyłącznie najwyższej jakości komponenty polskiej produkcji. Wytwarzane przez nas przewody spełnią nawet najbardziej wygórowane wymagania i potrzeby.

14. Obsługa baterii trakcyjnych i przemysłowych.

Obsługa baterii trakcyjnych i przemysłowych.


Oferujemy również kompleksową obsługę baterii trakcyjnych i serwis akumulatora przemysłowego. Posiadamy wieloletnie doświadczenie i zaplecze techniczne, pozwalające wykonywać większość prac w miejscu zleconym przez klienta. Po więcej szczegółów zapraszamy TUTAJ.

Jeśli czegoś potrzebujesz, ale nie znajduje się na powyższej liście – nie wahaj się do nas zadzwonić. Jesteśmy elastyczni, a usługi i serwis akumulatora to nasz chleb powszedni. Możemy spełnić niemal wszystkie potrzeby klientów, związane z akumulatorami i ich obsługą.